torsdag 30. august 2007

Klimax i Danmark



Klimax som er ei av mine favorittgrupper var nyleg på ein liten turne i Europa. Følgande rapport er frå Dj Salsani juli -07:

" Super fantastisk koncert med cubanske Klimax. Tak skal du have. Hvilket brag av en koncert. Total energiutladning midt i Horsens. Det er længe siden at jeg har set og oplevet så godt en koncert. Mine fødder stod simpelthen ikke stille i den 2 1/2 time den varede. Jeg havde ellers ikke de store forventninger til Klimax. Havde hørt deres sidste album fra 2004, Nadie se parece a ti, og jeg følte ikke at det kunne blive den vilde koncert. Manden bag Klimax Giraldo Piloto er en af de helt store profiler i cubansk musik- han var medstifter av det efterhånden legendariske NG La Banda hvori f. eks. Issac Delgado og mange andre cubanske musikere har startet deres musikalske karriere i. Giraldo Piloto har skrevet hits til både Charanga Habanera og været musikalsk leder for førnævnte Issac Delgado. Jeg indrømmer at bandet aldrig har sagt mig det helt store og jeg spiller sjældent Klimax ude på salsatekerne. Men det skal der nok laves om på.
Ja jeg vover pelsen og siger at denne koncert var årets koncert og også de forgangene års. Koncerten startede ellers med en katastrofe af lyd hvor hele lydbilledet var ude af balance. Men det blev rettet op på hen ad vejen- men lydbilledet blev aldrig helt optimalt. Men jo længere vi kom i koncerten, jo mindre betød det- for de 3 frontfigurer gjorde deres arbejde perfekt.Glad og oplagt band der sparkede R.. Giraldo Piloto gav trommerne en ordentlig gang tæv og sprang også selv rundt på scenen i vilde danse sammen med de 3 knægte der vel nok vidste hvordan man skulle få pigerne til at hvine... Chippendales Go Home:-) Der var gamle velkendte numre som Oye Como Va og bandet sluttede af med 2 superfede reggaetonnumre af Daddy Yankee. 10 stjerner til Klimax. Glæder mig til at gruppen forhåbentlig snart udgiver en ny cd."

Ingen kommentarer: